Forum Forum Kielce Manga Tuning Team Strona Główna Forum Kielce Manga Tuning Team
Kieleckie forum o Manga Cars
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zderzaki czyli jak utrudnic sobie życie.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Kielce Manga Tuning Team Strona Główna -> Pomoc & Tutoriale.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KTM85SX
Bmx is better than girls??



Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:30, 25 Mar 2006    Temat postu: Zderzaki czyli jak utrudnic sobie życie.

Coraz częściej zaczyna mnie irytować to, że kolejne pracepokazywane na forum są do siebie podobne, a różnią się jedynie stylem cieniowania i ilością błędów (rzecz indywidualna dla każdego mcmakera). Nie wynika to z narastającej liczby kradzieży, lecz z przekonania do jednego, stałego stylu. Na GG oceniam prace w których zamontowane zostały proste 'JDM`owe' podkładki pod zderzak przedni, z rozjaśnieniem pośrodku, niezmiennie od ukształtowania przodu auta lub takie gdzie zderzaki wyglądają na wycinanki z papieru - 3 otwory bez konkretnego shadingu. Z dnia na dzień spada ilość prac wartych pozytywnej oceny nawet pomimo powolnego wzrostu umiejętności użytkowników forum. W związku z tym wybrałem jedną z takich codziennych, nudnych prac i proponuję rozwiązania dla tego problemu.



Autorem bazy jest Sean.P, tune należy do DH (wybrałem tą prackę tylko ze względu na znaczną prostotę przedniego zderzaka w porównaniu do reszty auta, która jest całkiem przyzwoita).

Mod - 1: Najważniejszą rzeczą w tworzeniu ładnego zderzaka jest dobre wycieniowanie wlotów, więc poprawiłem shade wlotów - jasny cień na dolnej krawędzi, sensowny Antialiasing (odsyłam [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych]) i nadałem jako-taką głębię. Aby trochę zmodyfikować ogólny kształt zderzaka zmodyfikowałem jego boczne cieniowanie. Przy okazji usunąłem krawędź oddzielającą podkładkę od całości zderzaka. Dzięki tym zabiegom zderzak nie wygląda aż tak prosto.

Mod - 2. Nawet najlepiej wycieniowane wloty nie zrobią ze zderzaka dzieła sztuki, więc postanowiłem wyostrzyć lekko kształty zderzaka przez wprowadzenie krótszego przejścia kolorów na jego górze. Poza tym dodałem małe 'oczko' halogenowe by wypełnić pusty wlot oraz wprowadziłem krawędź wypoziomowaną na górną krawędź wlotu. Zderzak nabiera zdecydowanie nowego kształtu.

Mod - 3. Można sobie odpuścić dalsze zmiany, ale ja postanowiłem jeszcze trochę pomęczyć tą Suprę. Lekko wydłużyłem wlot na wysokość przy okazji zwężając go przy czym dodałem mniejszy, owalny wlot. Jako, że wlot ma się chociaż trochę wyróżniać postarałem się go uwypuklić dodając jasny cień na jego górnej krawędzi. W sumie to raczej nie wyszedł wlot, a mały wlocik. Mając na uwadze ogólny efekt zmieniłem również InterCooler (chyba, że to zwykła kratka była) na jaśniejszy i inaczej wycieniowany.

Moim zdaniem efekt końcowy przedstawia się bardziej zachęcająco niż jego wczesniejsza wersja.

Musicie jednak pamiętać, że żaden patent nie jest w każdym przypadku skuteczny. Dlatego warto eksperymentować ze stylami, nie stać w miejscu, robić coś odmiennego. A może to wy zapoczątkujecie nowy trend na skalę światową jak to miało miejsce np. z camberem? Dlatego właśnie dodałem 3 inne wersje tej nieszczęsnej Supry. Z całą pewnością znajdą się przeciwnicy stylistyki tychże (pewnie wielu), ale nie każdy przecież robi prace 'pod publikę', a jedynie dla siebie. I broń boże nie traktować tego jako ukończone tuny -_-.

Dodam jeszcze kilka porad:

-kształty wlotów i całych zderzaków dopasowujcie do ogólnego designu auta np. na kanciastych autach niekoniecznie sprawdzą się pozaokrąglane wloty, chociaż przy odpowiedniej kompozycji może się to sprawdzić

-przy tworzeniu podkładek pamiętajcie o cieniowaniu odpowiadającym kształtowi zderzaka np. nie montujcie łukowato wycieniowanych podkładek do aut o płaskim przodzie - wyobraźcie sobie czy dałoby się spasować takie części w rzeczywistości

-przy modelowaniu ogółu zderzaka nie zapominajcie o przyciemnieniu po bokach - zapewnia to wrażenie głębi i pozwala uzyskać przyjemne dla oka efekty

-nie zawsze opłaca się usuwać stary zderzak do białego tła - najczęściej wystarczy trochę poprzesuwać, trochę zamalować itd., ale przy tworzeniu bodykitu na seryjnym, szarym zderzaku niepolakierowanym pod kolor nadwozia bardzo często zdarzają się problemy ze zmianą koloru - wtedy najlepszą metodą jest zwyczajny start od zera, żeby nie zostawiać 'baboli'

-przy wygładzaniu wieloma cieniami należy pamiętać, by cienie nie robiły 'schodków', ale raczej żeby nachodziły na siebie lub przeplatały - często 'schodki' sprawiają, że nawet bez powiększania widać załamanie cieniowania zamiast gładkiego przejścia...

-stylizację zderzaka najłatwiej jest wspomóc poprzez wzorowanie się na prawdziwych samochodach - seryjnych lub przerobionych.

Jeśli zdołałeś (-aś?) przeczytać ten tutorial aż do tego momentu to bardzo dziękuję za poświęcony czas. Oby przyniosło to jakieś wymierne efekty. I niech ci Bozia w dzieciach wynagrodzi...

DH: sorry, za wybór obiektu do modyfikacji, ale może przysłużysz się ludzkości Very Happy

tutek skopiowany z mangacars.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Kielce Manga Tuning Team Strona Główna -> Pomoc & Tutoriale. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin